|
 |
|
|
GOSPODARKA ODPADAMI GMINY SOLINA
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| 19-02-2015 r. -
Sprawozdanie Wójta, Burmistrza lub Prezdenta miasta z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za 2014 rok.
|
 |
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Ogłoszenie do pobrania |
 |
|
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
|
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Solina
|
 |
|
Sprawozdanie Wójta, Burmistrza lub Prezdenta miasta z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za 2013 rok.
|
 |
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
|
Uchwała Nr LI/516/13 Rady Gminy Solina z dnia 30 grudnia 2013 r. zmieniająca uchwałę nr XXXVI/377/13 Rady
Gminy Solina z dnia 1 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli
nieruchomości, oraz metod zagospodarowania tych odpadów
|
 |
|
Uchwała Nr LI/517/13 Rady Gminy Solina z dnia 30 grudnia 2013 r. zmieniająca uchwałę nr XLII/437/13 Rady
Gminy Solina z dnia 13 maja 2013 r.
w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości tej
opłaty wraz
z ustaleniem opłaty za pojemnik o określonej pojemności
|
 |
| Uchwała Nr LI/518/13 Rady Gminy Solina z dnia 30 grudnia 2013 r. zmieniająca uchwałę nr
XLII/438/13 Rady Gminy
Solina z dnia 13 maja 2013r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości |
 |
| Uchwała Nr LI/519/13 Rady Gminy Solina z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania
czystości i porządku na terenie
Gminy Solina |
 |
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Harmonogram do pobrania |
 |
|
| Ogloszenie do pobrania |
 |
|
| Ogloszenie do pobrania |
 |
|
| Ogloszenie do pobrania |
 |
|
| Ogloszenie do pobrania |
 |
|
| Ogloszenie do pobrania |
 |
|
Zasady odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Solina.
Wójt Gminy Solina informuje, że z uwagi na nie rozstrzygnięcie
dwóch przeprowadzonych przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych z terenu Gminy Solina, do czasu ogłoszenia i
rozstrzygnięcia trzeciego, obowiązującego przetargu, odbiór odpadów
komunalnych będzie odbywał się na zasadzie:
- odbiór zmieszanych, niesegregowanych odpadów komunalnych będzie
realizowany na dotychczasowych zasadach tj. przez służby gminne,
własnym transportem, w terminach określonych w "Harmonogramie odbioru
niesegregowanych odpadów komunalnych", umieszczonym na tablicach
ogłoszeń wszystkich sołectw, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz na
stronie internetowej urzędu (www.urzad.esolina.pl), w banerze
"Gospodarka odpadami
komunalnymi".
- odbiór segregowanych odpadów komunalnych bezpośrednio od
właścicieli nieruchomości będzie realizowany przez służby gminne,
własnym transportem, w terminach określonych w "Harmonogramie odbioru
segregowanych odpadów komunalnych", umieszczonym na tablicach ogłoszeń
wszystkich sołectw, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz na stronie
internetowej urzędu (www.urzad.esolina.pl), w banerze
"Gospodarka odpadami
komunalnymi".
- odbiór segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w gminnych
pojemnikach typu IGLOO, posadowionych w gniazdach na terenie wszystkich
sołectw, będzie realizowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki
Komunalnej z/s w Ustrzykach Dolnych, na telefoniczne zgłoszenie urzędu.
- odbiór zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych oraz
odpadów wielkogabarytowych będzie realizowany na dotychczasowych
zasadach tj. przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej z/s
w Ustrzykach Dolnych, bezpośrednio z miejsc ich składowania
wyznaczonych przez gminę, w każdej miejscowości, w terminach
określonych odrębnymi ogłoszeniami.
|
OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 13 września 1996r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012r. poz. 391),
Wójt Gminy Solina informuje:
Z terenu Gminy Solina, firmami odbierającymi odpady komunalne, zgodnie
z posiadanymi uprawnieniami oraz wpisem w rejestrze działalności
regulowanej (art. 9b) są następujące firmy: (...)
|
Treśc ogłoszenia do pobrania:
|
 |
|
JAK SEGREGOWAĆ ODPADY
Prowadzenie selektywnego zbierania następujących
frakcji odpadów komunalnych: papieru i tektury ( w tym opakowania,
gazety, czasopisma itd.), metalu, tworzywa sztucznego, odpadów
opakowaniowych ze szkła w podziale na szkło białe i kolorowe oraz
odpadów ulegających biodegradacji jest obowiązkowe na całym obszarze
Gminy Solina.
1) zabrania się gromadzenia w
pojemnikach na zmieszane odpady komunalne: śniegu, lodu, gruzu,
gorącego popiołu, żużla,
szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych,
przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb,
rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz
odpadów innych niż komunalne, pochodzące z działalności gospodarczej,
2) zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady jakichkolwiek śmieci i odpadów,
3) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru i tektury opakowaniowej i
nie opakowaniowej nie wolno
wrzucać:
a) opakowań z zawartością (np. żywności, wapna, cementu),
b) kalki technicznej,
c) prospektów, foliowanych i lakierowanych katalogów.
d) opakowań kartonowych po sokach, mleku,
4) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła opakowaniowego i nie
opakowaniowego nie
wolno wrzucać:
a) ceramiki (porcelana, naczynia typu acro, talerze, doniczki),
b) luster,
c) szklanych opakowań farmaceutycznych i chemicznych z pozostałościami zawartości,
d) szyb samochodowych,
e) szkła okiennego,
5) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych
nie wolno wrzucać:
a) tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego oraz mokrych folii,
b) opakowań i butelek po olejach i smarach, puszek i pojemników po farbach i lakierach,
c) opakowań po środkach chwasto i owadobójczych.
6) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki metali nie wolno
wrzucać metali
łączonych z innymi
materiałami, np. z gumą, drewnem czy szkłem,
7) do przydomowych kompostowników, pojemników ani worków
przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji
nie wolno wrzucać odpadów innych aniżeli bioodpady i odpady zielone, z wyjątkiem drobnych
odpadów pochodzących z pielęgnacji
drzew i
krzewów.
Przeznaczone do selektywnego zbierania opakowania po
żywności i inne, które uległy zabrudzeniu, należy przez złożeniem ich
do stosownego urządzenia umyć.
Z odpadów opakowaniowych (plastyk) posiadających
zakrętki należy je odkręcić. Można je ponownie nakręcić po obowiązkowym
zgnieceniu opakowania, tak, aby zachowana została zmniejszona objętość
opakowania.
Inne opróżnione opakowania należy, jeśli rodzaj
materiału na to pozwala, trwale zgnieść przed złożeniem ich w
urządzeniach do tego
przeznaczonych.
Określa się rodzaje i pojemności worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli
nieruchomości:
1) pojemność worków do selektywnej zbiórki odpadów winna wynosić120 litrów,
2) opakowania szklane kolorowe należy zbierać do worka koloru zielonego,
3) opakowania szklane bezbarwne należy zbierać do worka koloru białego,
4) papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.) należy zbierać do worka koloru
niebieskiego,
5) drobny metal i opakowania metalowe należy zbierać do worka koloru czerwonego,
6) opakowania plastykowe należy zbierać do worka koloru żółtego,
7) worki do selektywnej zbiórki oprócz kolorów winny być oznaczone opisowo.
Prowadzenie selektywnego zbierania powstających w nieruchomości:
chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itp.), zużytych
baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego, zużytych opon, olei oraz powstających w rodzinnych
gospodarstwach rolnych opakowań po środkach ochrony roślin
obowiązkowe jest we wszystkich rodzajach zabudowy. Odpady te należy składować nieodpłatnie w
specjalistycznych pojemnikach,
zlokalizowanych na terenie
wyznaczonym przez Gminę.
Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe
, dla ich przekazania muszą zostać załadowane do większego pojemnika,
dlatego też, właściciel nieruchomości lub dysponujący lokalem ma
obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić taki pojemnik u przedsiębiorcy,
który z kolei ma obowiązek podstawić go w terminie 48 godzin za
dodatkową opłatą.
ZABRANIA SIĘ spalania jakichkolwiek odpadów
komunalnych na terenie otwartym, w pojemnikach oraz w piecach nie
przeznaczonych do tego celu. Dopuszcza się spalanie drobnych odpadów z
drewna
nie zawierających substancji niebezpiecznych , jak
też spalania na wolnym powietrzu drobnego suszu ogrodowego i gałęzi w
dwóch okresach, tj. od 15 lutego do 15 kwietnia oraz od 1 października
do 15 listopada, pod warunkiem, że prowadzone spalanie nie utrudnia
przebywania i pobytu osób trzecich na terenach sąsiednich
| Jak segregować odpady |
 |
|
|
Uchwała Nr XLII/439/13 Rady Gminy Solina z dnia 13 maja 2013 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solina |
 |
|
Uchwała Nr XLII/438/13 Rady Gminy Solina z dnia 13 maja 2013 r. w
sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości |
 |
| Uchwała Nr XLII/437/13 Rady Gminy Solina z dnia 13 maja 2013
r.
w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, ustalenia wysokości tej opłaty wraz z ustaleniem opłaty za
pojemnik o określonej pojemności |
 |
| Uchwała Nr XXXVIII/412/13 Rady Gminy Solina z dnia 20 marca
2013 r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za
gospodarowanie odpadami komunalnymi, powstającymi na terenie
nieruchomości |
 |
| Uchwała Nr XXXVI/377/13 Rady Gminy Solina z dnia 1 lutego 2013
r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, oraz metod
zagospodarowania tych odpadów |
 |
|
Uchwała Nr XXXVI/376/13 Rady Gminy Solina z dnia 1 lutego 2013 r.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Solina |
 |
|
|
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie:
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
- grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części |
 |
|
Wniosek
o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
|
 |
|
|
 |
|
| |